It’s alive!

Av oklar anledning är det drygt två månader sedan jag skrev mitt senaste blogginlägg. Jag har flera gånger tänkt börja blogga igen, men något, jag vet inte vad, har tagit emot. Så sitter jag nu här i min soffa med datorn i knät och pizza i magen. På min teve samtalar Jessica Gedin och Lars Lerin. Jag inbillar mig i min förmätenhet att jag har något att säga, så jag testar att ta upp bloggandet igen.

Vad har då hänt under de här två månadernas bloggtorka?

  • Jag har varit i Berlin över en ”långweekend” (LOL) med två fina kamrater. Vi åt massor med god mat, såg resterna av Berlinmuren, jag köpte dyrt ansiktsserum, vi var på judiska museet och på loppis. En bra resa!
  • Carla och jag har gjort våra två första starter för året, 90 cm i Kalmar och dito i Älmhult. Fina, goa lilla grå, med mer rutin, mindre nervositet och mer styrka kommer det att bli kalas det här.
  • Älsklings-Prinsen har varit inlagd två dygn på djursjukhuset med trippeldiagnosen ormbett, bukspottkörtelinflammation och anaplasma… Återbesök om ett par veckor, hjälp mig att hålla tummarna för att proverna ser bättre ut då!
  • Jag har gått med i Feministiskt initiativ och är i det närmaste övertygad om att de är de som kommer att få min röst i EU-valet om två veckor.
  • Jag har mest troligt drabbats av pollenallergi och det är förfärligt synd om mig… 😦
  • Jag vill tipsa om den här bloggen. Inget för dig som vill ha lättsam och munter läsning, dock.

Det var väl det viktigaste, tänker jag?

CIMG1154 CIMG1146

(Tyvärr kom bara halva vår runda med på film, men jag hade fin känsla! Bästhästen!)

2 thoughts on “It’s alive!

  1. Ida Qvarnström skriver:

    välkommen tillbaka! 🙂 Fint det ser ut från Kalmar-tävlingen, visst är det en trevlig anläggning! Fi kommer få min röst med i EU-valet tror jag minsann. Ha det fint! /i

Kommentera

