Markkänning

Igår när jag skulle rida min fina lilla häst så var det två gulliga små ponnyer i ridhuset. Den ena galopperade bakom oss när jag skrittade på långa tyglar och då lade Carla av ett ordentligt bocksprång. Jag tappade balansen och for i backen med en väldig duns, gav antagligen utslag på Richterskalan… Turligt nog uppstod inget värre än lite muskelömhet hos mig, men jag lärde mig en viktig läxa. Trots att jag har världens snällaste häst så måste jag vara uppmärksam på hennes reaktioner, precis som man måste med alla hästar. Hon hade tagit det lugnt i några dagar och stått i hagen utan att vilja röra sig så mycket på det isiga underlaget, så det var inte så konstigt att hon var pigg.

Efter att jag hade hoppat upp igen så kändes hon jättefin. Det är roligt att hon är så pigg och glad! En av tjejerna som var i ridhuset samtidigt sa att hon är fin, då blev jag glad 🙂 🙂 På fredag är det dags för första träningen sedan jag köpte henne, ska bli så kul!!

Carla 2012Gammal bild tagen av Emelie. Titta vad mörk lilla C var här!

One thought on “Markkänning

  1. hannah skriver:

    Just nu är jag såå glad att jag gick bredvid istället för att sitta på när vi promenixade i skogen!! Hon hade skutt och små lyft för sig då också, knäpphesten:)

Kommentera

