Låt oss prata om vädret!

Jag har genomgått någon konstig personlighetsförändring och kollar dagligen SMHI-appen. Har aldrig brytt mig om vädret förut? Jag brukar hata kyla, men idag är jag jättepeppad, för jag ska få testa mitt nya merino-underställ i stallet. Peppen kan också ha att göra med att SMHI säger att det ska bli mindre kallt redan imorgon… Jag är också så trött på leran att jag känner att jag föredrar att frysa framför att klafsa.

Imorgon är det slutseminarium och opponering på uppsatsen. Det ska bli så skönt när det är över och vi kan skicka in slutversionen! Själva opponeringstillfället är jag inte så nervös för, jag tycker att det ska bli ganska kul. Uppsatsen som jag och C ska opponera på handlar om implementering och den är väldigt intressant. Att opponera och ta fram vad som är bra och vad som behöver förbättras i någon annans uppsats är lite som att vara ridlärare, man ger feedback på ett så schysst sätt som möjligt.

I övrigt så innehåller den här veckan en slags helrenovering av mig och mitt följe. Jag ska klippa mig, Prins ska på underullsbehandling och bilen på service. För fina lilla Carla är det fortsatt igångsättning som gäller. I will keep you posted! 🙂

Kommentera

