Hjärtesorg

Jag lyssnar på Musikguidens broken heart-lista, vilket ju inte bidrar till att höja stämningen direkt. Men åh, så många bra låtar det finns. Skulle i och för säg kunna lägga till några, har ett gäng i mina egna listor att välja på.

Jag är som oglad, fortfarande. Det som jag trodde var förkylning på gång var nog bara kroppens sätt att säga åt mig att lugna ner mig. Det har hänt förut att jag har fått halsont och feberkänning som försvunnit efter att jag tagit igen förlorad sömn.

Nåväl. Snart vänder det, snart blir det ljusare. Idag köpte jag mig en julkrans och hängde på ytterdörren. Försöker lura i grannarna att jag är som dem, att de inte har en galning som ogillar julpynt ibland sig… 😉

Och hjärtat, det läker väl så småningom. En dag ska jag skriva ett inlägg om kärlek och sånt. Det ska bara få en mer fast form i mitt huvud först, inlägget.

Kommentera

