Hänt i veckan

Hej blåggen, förlåt att jag har försummat dig några dagar!

Detta har jag gjort istället för att blogga:

  • Varit ridskolevikarie en kväll i Älmhult och två i Kalmar
  • Haft ångest över c-uppsatsen, men ändå inte producerat någon text
  • Sovit jättelänge på förmiddagarna
  • Fått ont i halsen
  • Pussat hunden och hästen

Känner ändå viss förtröstan i att den enorma trötthet som drabbat mig möjligen kan ha sitt ursprung i den förkylning som verkar vara på gång. Förkylning är ju liksom giltigt förfall.

Ikväll ska jag och mina jämngamla vänner pensionärsfrossa i säsongspremiären av På spåret. Imorgon är det kurs med Prins och på söndag kommer mina föräldrar och hälsar på. Där emellan blir det några stallpass och så MÅSTE jag skriva på uppsatsen, deadline för inskickning inför handledning nästa vecka är nämligen söndag kväll.

Annars då? Igår när jag skulle sova kom jag att tänka på det här med karma. Tror ni att de som beter sig illa, mot till exempel barn och djur, får vad de förtjänar? Antagligen inte, tror jag. Förresten, vem är jag att döma? Det är bara att jag ibland blir så ledsen när jag ser människor göra sådant som hade kunnat göras på ett mer empatiskt och rättvist sätt.

Kommentera

