Jag har så smarta vänner <3

Fick den här kommentaren på mitt inlägg från tidigare idag:

kommentar2Jag hade på riktigt inte fattat att ensamhetskänslorna är/kan vara en del av depressionen. Jag trodde att det var personlighetsdrag hos mig *tusen juleljus tänds ovanför mitt huvud*. Nu är ju jag rätt så symptomfri, men dåliga dagar kommer ledsna känslor tillbaka. Och känslan av att vara ensam. Tur att jag har så smarta vänner som kan uppmärksamma mig på det som jag har framför ögonen, men ändå missar.

Jag som är en analytisk typ tycker att det underlätta mycket att förstå varför jag känner vissa saker och hur de hänger ihop. På det temat har jag ett boktips, den här boken har gett mig ökad förståelse för mitt mående.

One thought on “Jag har så smarta vänner <3

  1. Åsa skriver:

    Gulle dig! ♥ Men jag måste erkänna att det sista stycket inte kommer från mig själv från början, utan det är något som min psykdoktor upprepat för mig gång på gång när jag känner mig bortskämd som aldrig kan bli riktigt nöjd och lycklig!

Kommentera

