Grunge

Härom dagen så pratade mina modemedvetna kompisar om vilken stil som de ska ha i höst. Jag frågade förstås vad min stil kallas för, alltså mjukisbyxor och otvättat hår? Grunge så klart! Ja, det är väl inte det sämsta? Eftersom jag just nu skriver uppsats så är det inga föreläsningar på universitetet, utan bara handledning och mellanseminarium, vilket inte är så ofta. Jag sitter alltså hemma med kaffekoppen och knappar på min dator, när jag inte är ute med hunden eller är i stallet förstås. Ingen mening med att tvätta håret då! Dessutom blir ju huden bara torr om man duschar för ofta… 😉

Dagens planer är att dammsuga lägenheten som är alldeles grusig på golvet (ger hunden onda ögat…), rida fine Rickard, pussa Carla och att skriva på uppsatsen. En dag i en grungares liv. (Antagligen kommer jag att spela mer Tetris än jag kommer att skriva uppsats, men min intention är att skriva minst en sida idag.)

kurt-cobain-07
Så här ser jag ut idag. Orkade inte heller raka mig i ansiktet på morgonen.

2 thoughts on “Grunge

  1. nafetiti skriver:

    Onepiece till folket, älskar mjukisbyxor och svär varje morgon jag skall till jobbet att jag inte kan gå så klädd dit!!

Kommentera

