Kämpa, Smålandsposten!

Igår ringde en kille och ville att jag skulle börja prenumerera på Smålandsposten igen. Jag sa nej, för jag har inte råd just nu. I morse när jag vaknade var mitt Twitterflöde fullt av kommentarer om den här ledaren, från i fredags.

Kommentarerna är inte nådiga, förstås. Att ens komma på idén att dels försvara den rasistiske rektorn ur förra veckans Uppdrag Granskning, dels jämföra hiphop med vit makt-musik är ju bara för mycket. Tyvärr är jag inte speciellt förvånad över att det är just Smålandsposten som publicerar en sån här ledare, det är liksom deras nivå.

Härhär kan ni läsa Politisms kommentar till ledaren och här Nöjesguidens.

One thought on “Kämpa, Smålandsposten!

  1. […] Dagens ledare följer upp den som jag skrev om i det här inlägget. […]

Kommentera

