Ledig lördag

Hej på er!

Hur har ni det? Jag sitter i soffan tillsammans med världens tröttaste hund och har just ätit en sen frukost. Om en stund blir det stallet och när jag kommer hem ska jag tvätta lite. Ikväll har jag tackat nej till utgång med fina vänner, till förmån för säsongspremiären av Downton Abbey. Bra dag!

Veckan har innehållit Ullaredsutflykt, första handledningen inför c-uppsatsen och två dagars jobb på dagcentret där jag är timvikarie. Utöver det har jag haft hand om båda hästarna alla dagar utom onsdag. Tur att jag inte har två hästar i vanliga fall, jag är alldeles för glad i att rykta, pyssla och pussa. Trots att jag bara rider Rickard så tar det mig över fyra timmar i stallet varje dag just nu. Det är kul, men inte hållbart i längden så klart. Carla verkar ha funnit sig väl till rätta och har också visat upp sin hoppförmåga genom att på eget bevåg byta hage för att få fortsätta vara tillsammans med bästisen Finntender…

Som ni förstår har bloggningen hamnat lite i andra hand under veckan. Jag ska bättra mig nu i helgen! Medan jag är i stallet tycker jag att ni ska titta på grymma Gnuccis nya musikvideo, regisserad av lika grymma Roxy Farhat. Den är en hyllning till hästtjejer! Låten är också jättebra:

Kommentera

