Blåsigt

Det är storm ute. Jag som har börjat drömma om att bo på landet är ikväll rätt nöjd med att bo i stan…

Det blev ingen ridning för mig idag, vågade faktiskt inte gå ner till ridhuset. Istället blev det pyssel och klippning av Rickard, den andra för säsongen. Jag har ungefär en och halv mil hemifrån till stallet och vanligtvis är det inget att fundera på. Dagens hemfärd kändes dock lite vinglig, det låg inga träd över vägen eller så, men jag kände hur vinden tog tag i bilen. Typiskt att det ska bli sånt tråkväder, just nu vill jag bara vara i stallet hos hästarna hela tiden.

Nu är jag antagligen sist på bollen, men har ni läst SM-vinnaren Elin Janssons blogg? Jag läste om henne i Ridsport efter att hon hade vunnit SM och jag tyckte att hon verkade ha en så sund inställning. Att det är bra ridning och hårt jobb som lönar sig, att det inte är hästens utrustning eller någon annan detalj som gör en vinnare. När jag läser hennes blogg tycker jag att hon verkar tänka helt rätt. Fast hönsmamman i mig blir lite orolig när jag läser att hon har ridit 15 hästar på en dag…

(Nu börjar det brusa från radion, undrar om det är stormen som stör sändningen?)

Hoppas att stormen bedarrar över natten så att jag kan rida imorgon! Håll i hatten och akta er för fallande träd 🙂

Kommentera

