Så mycket bättre

Tittade ni på säsongspremiären igår? Jag gjorde det, lite halvt. Satt med datorn i knäet och läste bloggar samtidigt som jag tittade på programmet. Eftersom jag är en kulturtant som vanligtvis mest tittar på SVT så tycker jag att reklamavbrotten är så himla störande, man kommer ju ur stämning.

I alla fall tycker jag att det verkar vara ett skönt gäng i årets upplaga. Ser mest fram emot när de andra ska tolka Nationalteaterns låtar! Ebbot är ju alldeles underbar, Lill är en äkta superstar, liksom Agnes. Jag gillar Ken, fast igår tyckte jag att det var rätt tröttsamt när han hela tiden skulle prata om Lill som ”en vacker kvinna”. Sluta recensera andras utseende, tack! Titiyo tycker jag är cool och jag har hennes och Marit Bergmans duett Traveling companion som en favorit. Bo Kaspers Orkester har jag också lyssnat en hel del på, medelklassig kulturtant alltså.

Förresten, är ni som jag att ni inte kan låta bli att fundera på er drömuppställning i Så mycket bättre? Dessa hade jag valt:

Markus Krunegård
Marit Bergman
Annika Norlin
Jocke Berg
Anna Ternheim
Frida Hyvönen
Jonathan Johansson

Om man bara får välja sju alltså… Det är rätt svårt. Vilka hade ni velat se?

Kommentera

