Together again

Vet ni hur glad jag är över min lilla häst? ❤ Idag har jag pysslat och ryktat, provat benskydd och pussat henne. Fina Carla stod på uppställningsplatsen och fine Prins satt bredvid. Vår lilla flock. Världens bästa familj.

Munsboro Carla kom till Sverige från Irland i början av 2010. Hon köptes in som ridskolehäst till Theleborgs Ryttarsällskap, min tidigare arbetsplats. På ridskolan hade vi personalridning en gång i veckan och det var under de ridpassen som jag red Carla första gångerna. Jag blev mer och mer förtjust i henne och deltog också i några träningar med henne, både i dressyr och hoppning. Jag har också startat henne i hoppning två gånger på lokal tävling och i dressyr en gång på klubbtävling. En av ridskoleeleverna har tävlat henne lokalt i dressyr, så lite tävlingserfarenhet har hon.

Jag har hela tiden sagt att om Carla någon gång skulle bli till salu så skulle jag vilja köpa henne. Nu föll det sig så att hon blev till salu och jag är så glad över att jag fick chansen att köpa henne!

Till en början kommer jag att ta det väldigt lugnt med Carla. Hon ska få gott om tid att acklimatisera sig i sitt nya stall, lära känna sina nya hästkompisar och vi ska ha mycket mys och pyssel. På längre sikt är mitt mål att träna och tävla med henne, tävlingsmässigt är det framför allt hoppning som jag tänker mig. Självklart ska vi träna både dressyr och hoppning. Utöver det blir det uteritter och så skulle jag vilja lära mig att tömköra.

Carla är en otroligt snäll och okomplicerad häst med stort hjärta. Det är det som fick mig att fastna för henne, att hon alltid bjuder till och gör sitt bästa. Dessutom har hon stor kapacitet i hoppningen. Hon passar mig perfekt, lagom stor, snäll och rolig att rida. Jag tror att jag har en härlig tid framför mig 🙂

Carla
Foto: Hanna Petersson

Kommentera

