Minnen

Har ni tänkt på hur starkt luktsinnet är förknippat med minnen? Jag var på födelseorten i söndags och jobbade på ridskolan där jag växte upp. Gick in i reservsadelkammaren för att hämta en longerlina och det doftade precis som när jag var liten! Läder, lädertvål och häst. Många minnen som kommer tillbaka då.

Jag tänker på hundar, vars luktsinne är så mycket starkare än vårt. Undrar hur det skulle vara att känna alla dofter som de känner? Antagligen skulle man få huvudvärk…

Idag händer det en spännande, än så länge hemlig sak. Jag hoppas att jag kan berätta om den lite senare idag 🙂

1234690_381193515341075_2080083481_n

2 thoughts on “Minnen

  1. hastreflektioner skriver:

    Så är vi tydligen ”uppvuxna” i samma stall:) Kul att se din bild!

Kommentera

