My feet are killing me

Förutom att äta en massa goda saker så har vi promenerat en massa. En av mina resekompisar har bott här i Barcelona, så hon har bra koll på läget. Jag har faktiskt inte shoppat något, ganska nöjd med det! Jag vill mest gå omkring och bara njuta av att vara i gott sällskap, i värmen. Sämre kan man ha det.

Vi har gått omkring i smala gränder och besökt söta små butiker. Jag tittar förstås på alla hundar som jag möter och gillar den avslappnade stämningen här. Nu har vi en liten vilopaus på hotellet innan det är dags att ge sig ut för middag.

En sak som alltid är klurigt när det kommer till storstäder är människor som tigger på gatorna. Mitt hjärta blöder för dem, men jag brukar ändå aldrig ge pengar… Det känns som att det vore bättre att ge pengar till en organisation som kan fördela dem, eller vad tycker ni? Jag vet inte, det är dubbelt. Jag är på semester och lever loppan, medan andra saknar tak över huvudet. Det är ju inte rättvist, livet.

20131005-194432.jpg

20131005-194446.jpg

20131005-194510.jpg

20131005-194534.jpg

Kommentera

