Tillbaka!

Har ni saknat mig? *hoppas*

Vad har jag då gjort under dessa bloggtorkedagar?

  • Ätit indisk hämtmat med snela kåmpisar.
  • Råkat skaka grepen med nedkissat spån över hunden när jag mockade = hunden luktar hästkiss.
  • Ridit på finhästen för första gången efter avramlingen och sjukhusbesöket, det var jätteroligt och gick bra!
  • Haft höstens första examination på universitetet, handlade om vetenskapsteori. Jag skrev om Ellen Key och jag tror att det gick rätt bra. Svar kommer inom två veckor.

Jag har också läst och upprörts av de många texter om våldtäkt som cirkulerar på nätet. Det gör mig så ledsen och upprörd och uppgiven och faktiskt hatisk. Jag känner att jag inte står ut med män. Fan alltså, världen är så sjuk och så vidrig. Jag har tänkt att jag skulle vilja skriva lite om hur jag ser på det, men jag känner faktiskt att jag inte orkar. Istället får ni några länkar som jag tycker att ni ska kolla in:

Vem våldtar en jämlike? – Sannas tänkvärda text som slår huvudet på spiken.

Supersnippys inlägg om våldtäkt, ett inlägg som har berört mig mycket.

Läs dem!

4 thoughts on “Tillbaka!

  1. Åsa skriver:

    Klart att jag har saknat dina inlägg!

  2. hannah skriver:

    Heja!!! Vet du nåt kul förresten? Jag har också skrivit om ellen key (och läst en bok som kändes lååång) i min utbildning, hur sjukt är inte det! Hon kan appliceras på olika saker tydligen:)

Kommentera

