@ sjukan

Gårdagens uteritt med fine Rickard the horse slutade med att jag fick åka plingplongtaxi. Min första gång, det var ju lite spännande… Jag minns inte riktigt vad som hände när jag ramlade av, men antagligen blev R rädd för något när vi galopperade. Jag måste ha landat på huvudet, för jag svimmade och kräktes.

Tur i oturen var att A ringde för att fråga om något (jag kommer inte ihåg, utan han har berättat). Jag låg där ute i skogen och han körde till stallet och tog med sig två tjejer därifrån som hittade hästen och ringde ambulans.

Jag har hjärnskakning, men ingenting är brutet och röntgen av huvud och nacke ser bra ut. Har ont i typ varenda kroppsdel dock 😉 Tur i oturen, igen, får man väl ändå säga!

Snälla Emelie kom hit och sällskapade mig igår + hämtade kläder åt mig. Hon tar hand om min lille vovve också, tur att du finns bästa E! ❤

Jag är kvar på sjukhuset, hoppas att doktorn snart kommer och säger att jag får åka hem!

Till sist: ridhjälm är bra grejer. Utan den hade jag antagligen inte kunnat skriva det här. Var rädda om er och era skallar!

4 thoughts on “@ sjukan

  1. Åsa skriver:

    Fy vad otäckt! Du får inte rida ut själv ju! Tur att A ringde, och tur att de hittade dig!
    Tänk på att köpa en ny hjälm nu och kasta din gamla. Åtminstone gällde den regeln förr, att om man åkt av på huvudet någon gång så skyddade inte hjälmen lika bra nästa. Jag tror till och med att du kan få pengar från ditt försäkringsbolag till en ny hjälm.
    Ta det lugnt några dagar nu och ta hand om dig, det brukar ta ett tag innan man känner sig okej efter en hjärnskakning. Krya på dig massvis! Kraaam

    • Ja, det är först nu som jag börjar fatta hur illa det hade kunnat gå… Ska inte rida ut ensam mer! Ny hjälm ska också köpas, har inte sett hur min ser ut, men tydligen var den ganska paj. Ytterligare tur i oturen var att den var rätt ny, några månader gammal bara, så den tog emot smällen bra. Om jag inte får ut en ny på försäkringen så har mamma lovat att betala en ny 🙂 ❤ Kram

  2. Ida skriver:

    Elin då!!!

    Inte ska man ligga på marken som du brukade säga när någon i vår grupp trillade av..!
    Tur att allt är bra med dig och krya på dig<3
    Tur Rickard stannade kvar hos dig fina häst<3
    Stor krya kram<3

Kommentera

