En styck grå måndag

Är det månne syndafloden som är över oss, som straff för att SD ökade i kyrkovalet? Vem vet. Denna regniga måndag ska ägnas åt plugg och lite annat pyssel. Just nu väntar jag på att vårdcentralen ska ringa upp, ska fråga om de tycker att jag och min svullna fot ska komma in, eller om jag ska avvakta lite till.

I eftermiddag öppnar antagningen till vårens högskolekurser och jag har tänkt börja projektet med att hitta vad jag vill läsa redan idag. Visserligen har jag en månad på mig att bestämma mig, men jag känner på mig att jag kommer att hinna med att ändra mig hundra gånger om.

Här hittade jag en intressant artikel som anknyter till vad jag sysslar med på universitetet just nu. Jag har ingen uppfattning om 1,5 miljoner är mycket eller lite pengar i sammanhanget, men jag tycker att det är bra att forskningen görs. Igår satt jag och sökte vetenskapliga artiklar/avhandlingar till en skoluppgift (som man gör på en söndagskväll) och använde just sökorden ”arbetsmiljö” + ”anställd” + ”psykisk hälsa”. De kan ju gärna få snabba på den där forskningen så att jag kan använda den till min c-uppsats längre fram i höst… 😉

Simma lugnt idag!

Kommentera

