Fredagskomplimang

Hej fanz!

Här i Växjö är det strålande solsken och jag har en ledig helg framför mig. Hur bra är inte det? Dessutom tror jag att jag fick en komplimang idag. Jag blev kallad ”PK-maffia” av en som kommenterade här på blåggen. (Iofs har jag en liten misstanke om att personen i fråga har en lång luden svans, men ändå…)

Jag förstår nämligen inte hur det kan vara en förolämpning att säga att någon är politiskt korrekt? Det verkar i de flesta fall betyda att man är demokrat, feminist och anti-rasist. Alla dessa begrepp ser jag som positivt laddade. Det handlar inte om att jag gör ”som alla andra” eller är rädd för att säga emot. Det finns ju en massa människor, inte minst på nätet, som inte är ett dugg pk. Jag hade kunnat vara en av dem, om jag hade sympatiserat med dem. Det gör jag inte.

Det är okej att inte tycka likadant. Än så länge har jag inte raderat några kommentarer på bloggen och kommer antagligen inte heller att göra det, så länge som de inte bryter mot svensk lag. Personangrepp är förstås heller aldrig okej.  Jag välkomnar era åsikter och i den mån som jag känner att det behövs ytterligare svar, utöver det som jag redan har skrivit i blogginlägget, så svarar jag. Jag kommer inte låta antidemokratiska, rasistiska eller antifeministiska åsikter stå oemotsagda, om sådana skulle råka dyka upp bland kommentarerna.

Alltså, kommentera gärna, argumentera och stå upp för din sak! Men gör det med respekt och bemöt andra så som du själv vill bli bemött.

God helg!

2 thoughts on “Fredagskomplimang

Kommentera

