Störiga saker på Internet

Ni vet såna där småsaker, som egentligen är betydelselösa, men som man ändå inte kan låta bli att störa sig på? Här är mina:

  1. Hästmänniskor som lägger ut bilder på sig själva där de har klänning, smink och är allmänt fixade och snygga, till häst. Det stör mig dels för att jag tycker att hästen görs till en accessoar och dels för att jag tycker att stallet ska vara en plats fri från utseendehets.
  2. Människor som i sociala medier lägger upp bilder på dagens lunch, och så är det typ en halv portionsbit lax och två ärtor. Som om någon blir mätt av det??
  3. Spelinbjudningar på Facebook…….
  4. Att typ alla på min Facebook har förlovat sig, gift sig, fått barn, planerar barn eller är gravida… Mvh BitterTjej85
  5. Människor som är i ett förhållande och som skriver om hur jobbigt det är att vara ensam hemma en kväll. Störde mig något enormt när jag var singel, jag var liksom ensam varje kväll!
  6. Bloggtävlingar
  7. Att jag inte kan låta bli att läsa Blondinbellas blogg, trots att jag bara blir irriterad, både av språket och av innehållet.
  8. #hashtags
  9. Reklamen på Facebook som är speciellt riktad till mig. Det är ”vill du gå ner i vikt?”, låna pengar, ”börja blogga på den här sidan”… Framför allt dessa bantningsreklamer gör mig galen!!

Har ni några frustrerande punkter som ni vill lägga till listan? Shoot! 🙂

6 thoughts on “Störiga saker på Internet

  1. Elina skriver:

    Hahaha, de punkterna kan jag också skriva under på! Och:
    10. Facebookuppdateringar efter löpturer, med uppgift om hur långt man har sprungit och att det ju gick fortare än aldrig förr

  2. hannah skriver:

    Jag har en OTROLIGT irriterande punkt att tillägga, borde va nummer 1!! Duktighetsstatusen: ”Jag har bakat surdegsbröd, skrivit en 25sidors uppsats, städat lägenheten och tagit en timmes pw, och klockan är baaara 8. Vad sjutton ska jag göra resten av dagen?!”. Vill slänga datorn i golvet och lägga mig och tjura i soffan resten av dagen när jag läser sånt:)

Kommentera

