Första september

Idag är den första dagen i den första höstmånaden. Jag har uppmärksammat detta genom att stalla in Rickard the horse. Han har gått på världens bästa bete hela sommaren, men från och med inatt sover han hemma i sin egen box. Det har kommit ett antal regnskurar under dagen, en av dem medan jag red från betet till stallet… Det finns inga dåliga väder o.s.v…

R har också fått en ny hagkompis. Rickard är ranglåg, så hopsläppen brukar sällan vara något problem. Över huvud taget har jag svårt att se detta med att låta hästen få nya hagkompisar som en big deal. För mig är det viktigt att hästen har hagkompisar. Jag skulle aldrig låta någon häst gå ensam (om det inte är av medicinska skäl förstås). Jag har (TA I TRÄ!!) aldrig varit med om några skador på någon av mina hästar just vid hopsläpp. Det är kanske därför som jag förutsätter att det ska gå bra? Särskilt så här års, när det finns gräs att tugga på, då är det ju oftast lugnt.

Mot slutet av veckan kommer ytterligare två hästar att släppas in i hagen. Det tycker jag är bra, ju fler hästkompisar – desto bättre. Det jobbiga när de bara är två är ju att man kan bli tvungen att ta in den andra hästen när man tar in sin egen för att rida.

Så, hösten börjar med regn (som sig bör?). Det fina med att ha stallat in är att jag nu har tillgång till ridhus, så jag slipper åtminstone bli blöt när jag rider… 🙂

Bilderna är från fina sommarhagen:

IMG_2050 IMG_2054

One thought on “Första september

  1. ida skriver:

    finaste Rickard ❤ gud vad jag saknar honom ❤

Kommentera

