Jag och min kropp

Den här bilden lånar jag från en kompis Facebook:

Låt ingen annan kommentera ditt utseende mot din vilja!

Jag tänker att min kropp ändå är rätt fantastisk. Den kan gå, springa, cykla och rida på hästar. Hjärtat slår och jag andas. När det är varmt svettas min kropp för att hålla temperaturen. När det är kallt fryser den. Vem ger mig, eller någon annan, rätten att kalla denna fantastiska konstruktion för ful?

Jag tycker att min hund är den vackraste i världen. Men han vet inte ens om att han har ett utseende. Hur konstigt är inte det? Han reflekterar inte över att han ser annorlunda ut än en tax eller en rottweiler. Det enda som han tänker på är att de alla är hundar. Djur är inte så dumma ändå…

IMG_0661

Kommentera

