Måndag

God förmiddag blåggen!

En fin sak med att jag har jobbat hela sommaren är att nu, när ni andra börjar jobb och skola, då är jag ledig två veckor. Ledig måndag alltså! Jag är hemma i min lägenhet för att städa och fixa lite. Har bott hos pojkvännen typ hela sommaren och inte orkat bry mig om hur det ser ut här. Dock är det lite oklart om det kommer bli så mycket gjort idag… Solen skiner ju ute!

Idag tänker jag på vilka uppfinningar som jag inte kan vara utan:

  1. Min smartfån. Say no more. Vad skulle jag göra utan den? Vad gjorde jag innan den fanns? Att kolla Facebook, lyssna på Spotify, spela Wordfeud (ja, jag gör fortfarande det!), kolla bloggstatistiken, väderappar, Tradera, Blocket och allt annat som jag måste ha tillgång till. Dygnet runt, över allt.
  2. Torrschampo. Alltså, vet ni hur skönt det är att ha hår som ser rent ut, utan att behöva tvätta det? Bästa grejen!
  3. Robotdammsugare. Finns hos ovan nämnde pojkvän. Att slippa städa mer än nödvändigt kan ju vara bland det bästa som har hänt mig. Har hört att det ska finnas något liknande som svabbar golven, JA TACK!

6 thoughts on “Måndag

  1. Åsa skriver:

    Har testat torrshampo till luggen eftersom den ser flottig ut ganska snabbt. Jag har dock problem med att själva shampot lägger sig kvar och ser ut som mjäll… Är det något som du har märkt? Jag kanske bara har testat fel märken (schwarzkopf och något som luktade som badrumsspray).

    • Jag brukar spraya, sen dra fingrarna genom håret för att få bort det överflödiga, vänta en liten stund och sedan borsta igenom det. Då försvinner det vita från mitt hår iaf 🙂 Jag har testat ett dyrt märke som jag inte kommer ihåg vad det hette och så det som är på bilden, Barnängen. Kostade typ 20 spänn på Willys och luktar lite citronaktigt.

    • hannah skriver:

      Tips, om man är mörkhårig finns det färgat torrschampoo man kan köpa, så slipper man se ut som om man har hällt mjöl i håret:) lee stafford har två olika bruna varianter, finns på kicks och sådana ställen!

  2. Ellinor Klingvall skriver:

    Elin, här är en fruktansvärt viktig uppmaning till dig: SLUTA ALDRIG BLOGGA!!!!
    Alla dina inlägg är läsvärda och man kommer alltid på sig själv med att sitta och reflektera och dra paralleller mellan sitt eget liv och sin egen vardag efter man har läst din blogg.
    Du rockar!

Kommentera

