Full fart mot helgen…

Okej, jag vet att det bara är tisdag. Men just nu är det varmt och jobbigt att arbeta och jag ser fram emot helgen. Den bjuder nämligen på traditionsenlig stadsfest här i Växjö: Karl Oskar-dagarna. Efter sex år som Växjöbo har jag nästan vant mig vid det fåniga namnet. Nästan… Årets upplaga har en del hästar med i bilden, vilket ju alltid är trevligt. Tingsrydstravet ska visa upp sig i stan (köra gatlopp som det stod på kommunens web idag) och det blir nog en och annan ridhäst i centrum också. På Värendsvallen blir det premiär för riktig idrott, utan boll alltså. (Varning för att föregående mening innehöll svårtolkad ironi.) Karl Oskar-cup i ponnyhoppning arrangeras gemensamt av ridklubbarna och jag tänker gå dit och titta lite. Kanske lyckas släpa med mig mannen i mitt liv också? (Tror inte på det själv, men jag kan ju alltid hoppas.)

Förutom detta spektakel bjuder helgen också på inmundigande av små röda djur, det vill säga kräftskiva. Ge mig helg!

2 thoughts on “Full fart mot helgen…

  1. Petra skriver:

    Myyyyys !!! Njuuuut !!

Kommentera

