Leva som jag lär

Kära blåggen. Idag är jag lite grinig. Har haft ont i magen utan känd anledning typ hela dagen, det har regnat och jag är av någon anledning alltid extra trött på tisdagar.

Det är så svårt att leva som man lär. Jag känner mig som en hycklare när jag skriver om att alla har rätt till sina känslor och att man ska vara snäll mot sig själv. Samtidigt är jag så sjukt usel på att kommunicera mina egna känslor och så föraktar jag mig själv för det.

ÅÅÅÅHHH.

Alltså: Jag är bra på att sätta andra i främsta rummet, före mig själv. Jag anpassar mig, men i tysthet. Talar inte om det, men blir besviken över att de inte märker det. Som om jag trodde att mina nära var tankeläsare? Så mycket enklare med hundar som förstår utan prat.

CIMG0575

Kommentera

