Hur man än beter sig är det kört

Rubriken är ett citat ur en av mina favoritlåtar. Ett tag var jag inne på att döpa bloggen till det, men det kändes lite deppigt.

Hur som helst. Den här helgen har varit i det närmaste perfekt. Vädret är underbart, jag bara älskar sommaren. Jag har fått umgås med några av de som jag tycker mest om; vänner, pojkvän, föräldrar, hund och häst. Jag har lekt med inte mindre än två nästan-två-åringar, båda helt ljuvliga. Jag har varit hos pojkvännen i hans hus på landet hela helgen och är här fortfarande. Imorgon ska jag jobba, vilket jag ser fram emot, mitt sommarjobb är så himla kul! Livet är typ perfekt just nu.

Och det är ju just det som gör mig så fullständigt skräckslagen. Jag och min sjuka katastrofhjärna tror att så fort jag mår bra, så betyder det att olyckan väntar runt hörnet. Det är så svårt att bara vara här och nu, utan att se framåt, utan att oroa sig. Jag är livrädd.

Ibland hade det varit schysst att ha vara en hund alltså… Nu ska jag försöka sluta grubbla och bara sitta här i kvällssolen och vara mindful. YOLO på er, kära läsare! 😉

2 thoughts on “Hur man än beter sig är det kört

  1. Åh, tänker genast på vågskålen som Eva D pratade om i sin enkvinnsshow, jag är precis sådär också… hopplöst! Tack för idag, hunden och hänget var en hit tyckte vi alla tre 🙂

Kommentera

