Kära dagbok

… åkej. Jag ska alltså testa detta med att blogga. Eftersom jag är en så ohyggligt eftertänksam person så har jag funderat på det här en längre tid. Jag har kommit fram till att det inte vore så dumt att testa att vara kreativ på det här viset ett tag, så får vi se vart det leder.

Jag har också en tanke om att jag skulle vilja skriva ner sådant som jag har lärt mig de senaste åren, under den period då själen gjorde som ondast, och under vägen ur det. Vi får väl se hur det blir med det. Mest vill jag alltså bevara det för min egen skull, men om någon annan kan få någon bra idé av mina funderingar så hade det ju varit toppen.

Bloggen kommer att handla om diverse spretande ämnen. Ridsport, musik, politik, hundbilder, arbetsmiljö, ideellt engagemang och annat som intresserar mig.

Hur kommer då draken in i bilden? Den som kan pricka in drakskatts-referensen (hämtad ur en svensk, klassisk ungdomsroman) vinner en kaka! Draken är alltså jag, nästet är där jag befinner mig och skatten är de tankar som jag kommer att dela med mig av i bloggen. Låter det pretentiöst? Det är det! Störs du av det, sluta läs.

/Elin, bloggdrottning to be… 😉

2 thoughts on “Kära dagbok

  1. Petra KBF skriver:

    Jag vill gärna läsa och lyssna till vad du har att säga för en klok kvinna är du allt ! Kram och allt gott / Petra

Kommentera

